Geoblog.pl    kliperjk    Podróże    Tajlandia-Malezja-Indonezja 2012    "so, we meet again!"

"so, we meet again!"

Tajlandia, Bangkok

Co zwiedzic:
- Wat Arun
- Chinatown

 najtańszy dojazd z lotniska na Kao San Road: po wyjściu z lotniska trzeba poszukać przystanku shuttle bus, który za darmo dowozi do centrum transportowego (jakieś 10min jazdy). Tam wsiadamy w klimatyzowany autobus numer 551 lub 556 (33baty). Po mniej więcej godzinie jazdy trzeba wysiąść na drugim przystanku za Democracy Monument (miła pani sprzedająca w autobusie bilety powie gdzie to)

 dojazd z głównego dworca autobusowego na Kao San Road autobusem numer 53

 Kao San Road właściwa jest koszmarnie głośna. Lepiej spać kawałek dalej. Trzeba dojść do końca Kao San Road (nie tego przy którym jest Burgert King tylko przeciwnego), skręcić w prawo, przejść jakieś 150m i skręcić w uliczkę w lewo. Tu jest dużo spokojniej, można bardzo tanio zjeść na jednym z kilku straganów. Kupa guesthousów, agencji turystycznych, kafejek internetowych. Dwójka bez łazienki od 200b, z łazienką (bez okna) – 300, z oknem – 400, z klimą – 550

 na wycieczkę po rzece polecamy zwykłą liniową łódź. Jest ich kilka rodzajów (od zwykłej po super ekspresową). Bilet kosztuje od 11 do 16b za przejazd. Można też kupić całodniowy bilet za 150b, z którym można odbyć nieograniczoną liczbę przejazdów. Za organizowane rejsy, które trwają godzinę albo dwie płaci się po kilkaset batów, a widzi się dokładnie to samo.

 taxi i tuk tuki drogie, więc skorzystaliśmy z każdego z nich raptem raz. Cenę trzeba wynegocjować zanim się wsiądzie. W większość miejsc spokojnie można dojechać niesamowicie tanimi autobusami (7b). Na końcu Kao San Road jest mała budka z informacją turystyczną. Tam można zapytać jakim autobusem gdzie można dojechać. Do kupienia jest też mapa tras autobusowych.

 wejście do pałacu królewskiego – 350

 wejście do Wat Po (leżący Budda) – 50

 wejście do Wat Arun – 50

 internet w kafejkach przy Kao San Road kosztuje 30b za godzinę

 dla podróżujących z laptopem jest bezpłatny wi-fi w prawie całym Bangkoku. Jeśli komputer łapie sieć o nazwie TRUEWIFI, to trzeba się z nią połączyć, po czym wejść na stronkę www.truewifi.com i tam nacisnąć ikonę ”Green Bangkok”. Po zarejestrowaniu się można korzystać z netu za darmo.